Farmaceutické firmy zverejnili marketingové výdavky za rok 2014

16.02.2015 Bratislava

Bratislava 16. februára (TASR) – Členské spoločnosti Asociácie inovatívneho farmaceutického priemyslu (AIFP) vynaložili minulý rok na marketing, propagáciu a nepeňažné plnenie pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti viac ako 15,659 milióna eur.

Vyplýva to z údajov, ktoré 26 spoločností odoslalo na Ministerstvo (MZ) SR, tak ako im to ukladá zákon o liekoch a zdravotníckych pomôckach.

Výdavky farmaceutických spoločností klesli približne o 21 percent, pri minuloročnom zverejňovaní dosiahla spoločná suma 25 členov viac ako 20 miliónov eur.

Pokles výdavkov bude podľa výkonnej riaditeľky AIFP Kataríny Slezákovej pokračovať aj naďalej, pretože farmaceutický priemysel svoje výdavky v tomto smere znižuje globálne.

"Je dôležité, aby verejnosť chápala, že výdavky farmaceutického priemyslu na propagáciu, marketing a nepeňažné plnenia pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti sú súčasťou štandardného procesu informovania o nových liekoch a liečebných postupoch, ktorý je nevyhnutný," dodala.
 

Vyberte región